Wniosek o bezzwrotną pożyczkę do 5000 zł w ramach Tarczy Antykryzysowej

ważna wiadomość

Redaktor naczelny Karol Jaszewski

1 udostępnij na FB

Jest już możliwość składania wniosków o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. W związku z negatywnymi skutkami ekonomicznymi wynikającymi z epidemii koronawirusa COVID-19.

O możliwości ubiegania się o bezzwrotną pożyczkę dla firm do 5000 zł, informowaliśmy już na łamach portalu Banki24 w ostatnich dniach. Wspominaliśmy również o tym, że o taką pożyczkę będą mogły się ubiegać zarówno osoby zatrudniające w swojej firmie pracowników. Również osoby samozatrudnione. Zarówno jedna, jak i druga grupa przedsiębiorców będzie mogła się również ubiegać o pełne umorzenie takiej pożyczki.

Jak złożyć wniosek o pożyczkę bezzwrotną?

Najprostszą metodą złożenia wniosku będzie skorzystanie z wniosku, który dostępny jest na stronie praca.gov.pl (Usługi elektroniczne Publicznych Służb Zatrudnienia) i wykorzystanie do tego celu profilu zaufanego. Jak założyć profil zaufany? O tym informowaliśmy na naszych łamach w odrębnym artykule. W bardzo prosty sposób taki profil będą mogły założyć osoby posiadające konto bankowe w Pekao SA, Milenium, PKO BP, mBank, Santander czy też w sieci komórkowej T-Mobile. W ich przypadku, cały proces założenia profilu zaufanego odbywa się niemal automatycznie i bez wychodzenia z domu.

Złożenie wniosku możliwe jest również przy pomocy podpisu elektronicznego. W tym wypadku konieczna jest jednak instalacja dedykowanego rozszerzenia Podpis elektroniczny Szafir SDK. Oraz dodatkowej aplikacji Szafir Host udostępniającej funkcje podpisu elektronicznego.

Składamy wniosek o pożyczkę bezzwrotną

Pierwszym etapem jest wskazanie placówki PUP w której złożymy wniosek. Tu wystarczy podanie miejscowości, w której prowadzimy działalność gospodarczą. Na podstawie tej informacji, system powinien samodzielnie przypisać odpowiedni dla naszej działalności Powiatowy Urząd Pracy. Po wybraniu odpowiedniego Urzędu, zostaniemy przekierowani do edycji wniosku PSZ-PKDG.

Sam wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności nie jest specjalnie skomplikowany. Wprowadzamy w nim dane identyfikacyjne przedsiębiorcy, adres siedziby, dane kontaktowe, dane osoby reprezentowanej. Następnie przechodzimy do punktu 5, czyli wniosku o pożyczkę. Wskazujemy w nim wysokość pożyczki a więc kwotę do 5000 zł oraz rachunek bankowy, którym posługujemy się w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Ostatnim elementem treści wniosku jest wskazanie stanu zatrudnienia w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy w dn. 29.02.2020 r.

wniosek pożyczka PUP

umowa pożyczki na pokrycie bieżących kosztów

Kolejnym elementem wniosku jest oświadczenie pracodawcy, z którym warto się dokładnie zapoznać. Ponieważ to głównie od niego uzależnione jest przyznanie pożyczki. Na końcu musimy dołączyć do wniosku odpowiednie załączniki w formacie pliku pdf. Pierwszy z nich to umowa pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy, wg. określonego wzoru. Drugi z nich to formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19. Oraz kopia pełnomocnictwa (o ile wniosek jest wypełniany przez osobę działającą w imieniu pracodawcy).

Wszystkie dokumenty, załączniki oraz pełną instrukcję wypełnienia wniosku znajdziesz na stronie Praca.gov.pl. Ostatnim elementem złożenia wniosku o pożyczkę, jest założenie konta w module praca.gov.pl. Konieczne jest również podpisanie dokumentów przez profil zaufany lub podpis elektroniczny.

Ważne! W związku z nowymi poprawkami wprowadzonymi do Tarczy Antykryzysowej, od 17 kwietnia prawo do bezzwrotnej pożyczki 5 tyś. zł zyskały również osoby prowadzące 1 osobową działalność gospodarczą i nie zatrudniające pracowników. Po 3 miesiącach od momentu wypłaty pożyczki, możemy domagać się umorzenia pożyczki, pod warunkiem że nasza działalność nie została zawieszona lub zamknięta.

Zobacz również inne oferty kredytów dla firm oraz dla osób prowadzących działalność gospodarczą

Czytaj również

1 Comment
  1. Dzięki, przydały się wskazówki. W zasadzie wystarczy dołączyć samą pobraną umowę jako jedyny załącznik do wniosku. Jeśli składa się wniosek elektronicznie, to kompletnie nic nie trzeba z nią robić bo na końcu ani tak składamy podpis elektroniczny czy weryfikujemy profilem zaufany. Trzeba jedynie pamiętać o usunięciu załącznika nr. 3 czyli tego który mówi o pełnomocnictwie (jeśli nas nie dotyczy), bo inaczej nie przepuści nas dalej.

?>