Ranking najlepszych banków. Niespodzianki w zestawieniu „Forbes”

ważna wiadomość

Redaktor naczelny Karol Jaszewski

0 udostępnij na FB

Duże zaskoczenie wywołał nowy ranking miesięcznika „Forbes”. Outsiderzy z poprzednich lat zajęli bowiem dwa pierwsze miejsca podium. A medaliści z poprzednich lat wypadli z czołówki. Alior zdeklasował konkurencję, zdobywając najwyższe noty w każdej kategorii.

Najbardziej przyjazny bank dla firm w 2018 – Alior

Badania prowadzone przez Kantar Polska jednoznacznie potwierdzają, że najbardziej przyjaznym dla firmy i Klienta bankiem jest Alior. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że rok temu Alior plasował się na – uwaga – 10 pozycji. Tak dużego skoku nie zanotował nigdy wcześniej żaden bank. Tajemnicy Klienci, którzy przeprowadzali badanie, byli zgodni – pod każdym względem Alior jest bezkonkurencyjny. Z czterech kategorii:

  • jakość obsługi,
  • umiejętności pozyskiwania Klientów,
  • zdalne kanały kontaktu,
  • wygląd placówki,

wygrał w każdej, a jakość obsługi została nawet oceniona na 100%. W całościowej ocenie wynik Alior Banku to 89,7% punktów. To imponujące osiągnięcie, zwłaszcza biorąc pod uwagę wyniki z poprzednich lat. Dodatkowym atutem, według audytorów, była wysoka kultura osobista pracowników placówek i ich zainteresowanie Klientem.

Najlepszy bank daleko przed konkurencją

Drugie miejsce zajął bank, który również w poprzednich notowaniach spisywał się raczej mizernie. Pekao awansowało z 11 na 2 miejsce w porównaniu do roku 2017. Co jest najlepszym wynikiem „żubra” w historii rankingów „Forbes”. I chociaż awans o 9 pozycji można nazwać sukcesem i z pewnością jest to wynik imponujący, to uzyskane 77% możliwych punktów pozostawia dużą przepaść między pierwszym, a drugim miejscem.

Na kolejnej pozycji, o jedno oczko w dół w porównaniu do poprzedniego roku, uplasował się ING Bank Śląski. To stabilny wynik i dobra pozycja, biorąc pod uwagę rezultaty z poprzednich lat. Jednak Klientów może trochę martwić brak rozwoju i doskonalenia oferty. Chociaż może to nie kwestia samej polityki ING, ale niespodziewanego wzrostu jakości konkurencji. Wynik śląskiej spółki to 70,6% punktów, co daje niewielką przewagę nad czwartym mBankiem. Następny na liście jest Idea Bank. Czyli drugi po mBanku największy przegrany (oba banki w poprzednich latach na zmianę wygrywały w rankingach „Forbes”). Należy też wspomnieć o Raiffeisen Polbank, który już kolejny rok utrzymuje solidny wynik i stabilne, 6 miejsce.

Audytorzy Kantar Polska przeprowadzili badania w 20 różnych bankach, które posiadają ofertę dla firm. Punkty były przyznawane zarówno za osobisty kontakt w placówce, jak i ten internetowy czy telefoniczny. I to właśnie tutaj najwięcej banków straciło punkty, i wydaje się, że tym nadrobił Alior – średni wynik w kategorii „zdalne kanały kontaktu” to 38%, podczas gdy tegoroczny zwycięzca zdobył imponujące 92,6%. Nie od dziś wiadomo, że dobry kontakt i przyjazny uśmiech to podstawa udanej współpracy, dlatego jeżeli posiadasz małą lub średnią firmę, to zapoznaj się z ofertą jednego z wyżej wymienionych banków.

Czytaj również

Oceń: